Creativitate in extenso

Recent am fost la un workshop de Creative Leadership susținut la IAA de Michael Conrad, președinte al Berlin School of Ceative Leadership, una dintre cele mai bine cotate instituții din lume în domeniu.

M-am dus cu o speranță care nu mi-a fost satisfăcută. Cu speranța că, în accepțiunea vorbitorului, creativitatea înseamnă mai mult decât branding și advertising. Seminarul a fost interesant, am învățat lucruri, însă în principal cu ajutorul câtorva zeci de spoturi cu reclame.

Dezvoltarea creativității în mediul companiilor de publicitate e esențială. Însă limitarea ei la domeniul creației publicitare mi se pare neproductivă. Cred că, în egală măsură, putem fi – și e nevoie să fim – creativi în raport cu problemele de care ne lovim, în raport cu planurile noastre, în relațiile cu clienții și colegii, cu partenerii sau copiii noștri.

Un lider creativ nu e doar cel care produce și comunică o poziționare de succes a unui produs pe piață. Un lider creativ e cel care construiește în jurul său un mediu în care oamenii se simt liberi, se simt motivați să se autodepășească în beneficiul tuturor. Un mediu în care provocarea status-quo-ului nu e o sursă de stres, ci una de progres.

În plus față de creativitatea focalizată înspre un produs sau serviciu, ar fi util să învățăm și despre creativitatea îndreptată înspre noi înșine. Cum facem să scoatem din noi, la vedere, să punem în act, un fel creativ de a căuta și găsi soluții, de a accepta opinii diferite, de a construi relații, de a oferi și de a primi.

Așa am crea nu doar reclame mai bune, ci și un public mai bun pentru ele. Și poate așa ar dispărea și emisiunile proaste, care trăiesc din reclame proaste.