Vrem publigitate coectă!

E adevărat că trăim vremuri de criză. Însă azi am dat peste o formă extremă de manifestare a ei – plata la literă. Cât mai puține ca să ne încadrăm în buget! Până acolo trebuie să fi scăzut pretențiile, dacă reclama lipită pe toată suprafața vitrată a supermarketului Mega Image de la Moșilor colț cu Eminescu arăta ca în fotografie.

dovlegei

Cuvinte aparent banale, prepoziții și legume, sunt încadrate și scoase în evidență probabil pentru că au cedat litere în lupta cu criza; “pentu”, “cepa” sau “dovlegei” reprezintă ultimul răcnet în materie de publicitate. Răcnet e poate mult spus. Sună mai degrabă a strigăt de disperare.

Nu știu ce studii are copywriter-ul sau accountul, nici ce studii are fata de la marketing sau directorul magazinului iar de cei care au lipit autocolantul nu mai întreb. Dar noi, trecătorii, cumpărătorii, noi cu ce-am greșit?

Oare faptul că ditamai grupul Delhaize își bagă picioarele în propria imagine e vreo indicație despre cât de jos o să ajungă preocuparea pentru comunicare în perioada următoare? Sau e doar un accident?

Până una alta, cât e vară, zic să cumpărăm ceapă și dovlecei din piață. Acolo produsele nu au incluse în preț cheltuieli de anti-publicitate care să trădeze, pe lângă mutații genetice și unele ortografice.