Creativitate in extenso
Recent am fost la un workshop de Creative Leadership susținut la IAA de Michael Conrad, președinte al Berlin School of Ceative Leadership, una dintre cele mai bine cotate instituții din lume în domeniu.
M-am dus cu o speranță care nu mi-a fost satisfăcută. Cu speranța că, în accepțiunea vorbitorului, creativitatea înseamnă mai mult decât branding și advertising. Seminarul a fost interesant, am învățat lucruri, însă în principal cu ajutorul câtorva zeci de spoturi cu reclame.
Dezvoltarea creativității în mediul companiilor de publicitate e esențială. Însă limitarea ei la domeniul creației publicitare mi se pare neproductivă. Cred că, în egală măsură, putem fi – și e nevoie să fim – creativi în raport cu problemele de care ne lovim, în raport cu planurile noastre, în relațiile cu clienții și colegii, cu partenerii sau copiii noștri.
Un lider creativ nu e doar cel care produce și comunică o poziționare de succes a unui produs pe piață. Un lider creativ e cel care construiește în jurul său un mediu în care oamenii se simt liberi, se simt motivați să se autodepășească în beneficiul tuturor. Un mediu în care provocarea status-quo-ului nu e o sursă de stres, ci una de progres.
În plus față de creativitatea focalizată înspre un produs sau serviciu, ar fi util să învățăm și despre creativitatea îndreptată înspre noi înșine. Cum facem să scoatem din noi, la vedere, să punem în act, un fel creativ de a căuta și găsi soluții, de a accepta opinii diferite, de a construi relații, de a oferi și de a primi.
Așa am crea nu doar reclame mai bune, ci și un public mai bun pentru ele. Și poate așa ar dispărea și emisiunile proaste, care trăiesc din reclame proaste.
Alexandru Manea
2009, mai 18 @ 17:32
Strategie sau startegie?
Interesanta interpretare, startul intotdeauna ar trebui sa aiba o strategie, ca sa stim dupa ce ne ghidam si cum sa atingem targetul final.
Un start poate incepe fara o strategie, dar o strategie nu incepe fara un start sau mai bine spus fara o idee de start.
Diana
2009, mai 22 @ 15:16
Legat de creativitatea transpusa in munca unui profesionist:
Edward L. Bernays spunea ca adevarata comoara a unui relationist este biblioteca publica. Sunt masterand in Marketing, ma consider inca un copil, dar cred cu tarie ca fara cunostinte temeinice de arta, cultura si civilizatie, psihologie, filosofie, pe langa marketing si domenii inrudite, nu poti face marketing la un nivel calitativ. Sa fi un biet functionar rapus de rutina, da, dar daca vrei mai mult de la tine, largeste-ti viziunea! Asta pe langa o nebunie productiva, capacitatea de detasare pentru a deveni obiectiv si un grad de toleranta vecin cu imbratisarea oricarei ciudatenii…
Legat de relatiile cu colegi si parteneri:
Sa ne debarasam de dorinta de sefie si sa ne indreptam spre aspiratia de a deveni intr-o buna zi mentori…